zaterdag 11 maart 2023

Reactie op interview Steven met Harriet Algra

 

Beste Steven,

Net het gesprek gezien met Harriet Algra, wat mij bizonder raakte.

En waarom raakte het mij, omdat het sterk resoneert met mijn wezen alszijnde ikzelf.

Wat ik daarmee bedoel is,

mijn hele jongere leven was ik op zoek naar iets en elke keer stootte ik me neus en wilde ook wel de raad van anderen opvolgen. Ook dat werkte niet. Vanaf het prille begin heb ik het gevoel gehad het zwarte schaap te zijn, omdat ik alles anders wilde, losbreken van de bestaande opvoeding, los van de regels.

Vandaar ook dat ik verschillende opleidingen heb gedaan om maar het gevoel te krijgen om me gelukkig en waardevol te voelen.

Nu achteraf zag ik best wel een rode draad in mij leven, dat was om met mensen om te gaan en die gelukkig, of tevreden te laten zijn.

Ik ben dan ook eerst ( hts'er was de eerste stap maar die werkte niet) , tennisleraar, fysiotherapeut, psychotherapeut, leraar it, hoofd van een afdeling in de gehandicaptenzorg geweest met die rode draad dus.

Alles onder zelfstandigheid en ik verhuurde mezelf daarvoor. Dat was voor mij het belangrijkste.

Daarnaast was ik stetk geïnteresseerd in esoterie ( spiritueel=geestelijke ontplooiing), zodat ik ook daarover heb gelezen. Ook als psychotherapeut was ik bezig om via die weg mensen op weg te helpen. Ook N.LP, hypnotherapie hielp daarbij met visualiseren.

Harriet had het er ook over en ik moest meteen denken aan het verwezenlijken via visualiseren. Een boek wat zeer zeker belangrijk voor mij is geweest is: “ de kracht in jezelf” van dr Joseph Murphy.

In dit boek komt heel duidelijk naar voren dat , als je sterk gelooft en visualiseert in wat je bereiken wilt, bereik je het ook.

Aangezien ik nu 76 jaar ben en die krachten pas op latere leeftijd heb kunnen gebruiken, ben ik nu zeer tevreden wat ik heb bereikt , niet financieel, maar geestelijke rust, tevredenheid en liefde.

Het materiële heeft mij eigenlijk, nooit geboeid, daarom heb ik ook nooit een groot huis geambieerd.

Ik ben me ook bewust van andere mensen die bijna allemaal in het hier en nu leven: wat gaat er gebeuren, wanneer gebeurt dit, wanneer gebeurt dat, wanneer is gedaan met de maatregelen, wanneer stapt het kabinet op, etcetera.

Ik ben daar totaal niet mee bezig. Voor mij is het allemaal al voorbij, ik maak me niet druk over dat soort dingen.

Het enige wat ik nog vind is ( we hebben een hotel op bali en ik vind het vervelend om in het vliegtuig te moeten stappen en plotseling met vervelende regeltjes te maken te krijgen) .

Dat we in een wereld terecht zitten waarbij de zwarte hoeden de regeltjes maken waar we tegen aan lopen met hun dictatoriale politie apparaat is vervelend.

Ook al heb ik dat ondervonden, maar ik maakte me daar niet druk om, politie aan de deur, bekeuring, voor het gerecht moeten komen.

Maar ik heb daarop gereageerd met een brief en naar de cjib en naar het gerecht en een claim neergelegd, waarop een antwoord kwam dat ze alles ontkenden.

Precies wat ik nodig had om van hen een ontkenning te horen.

Alles staat op mijn blog, zodat ik dat heb bewaard. Ook op de harde schijf.

Op de boeken terug komend:

het ene boek “ de kracht in jezelf” en het andere boek “positief denken” zijn de belangrijkste boeken voor mij. Daarnaast heb ik nog een paar boeken die dezelfde of vergelijkbare materie behandelen.

Ik heb je vorige keer ook eens verteld over hoe ik de mens zie:

een denkend deel, wat ik vergelijk, met het toetsenbord van de computer.

Een bewust deel in de hersenen, welke ik vergelijk met het RAM deel van de computer. Hier kun je zaken opslaan, veranderen, weghalen enz.

en een onderwustzijn, welke ik onderverdeel in het intuïtieve deel en het gevoel deel . Dit totaal vergelijk ik met het ROM van de computer. Dit is niet te veranderen, dat staat vast met alle gegevens.

Als ik dit onderverdeel: het intuïtieve deel is je spina glan ( pijnappelklier = epifyse) waar je ook je hogere dimensie mee kan bereiken

Je gevoel is dan het deel wat overeenkomt met je ziel, je kracht die in je zit, je doel, je ambitie, enz.

als dit deel congruent is met je ram deel dan kun je heel veel bereiken.


Het valt me op dat mensen die heel materieel zijn , een groot huis, veel geld, belangrijke baan, aanzien geen contact hebben met hun pijnappelklier.

Handelen alleen via hun logisch denken en hun intuïtieve deel wordt totaal niet gebruikt, of ze kunnen het niet (meer) gebruiken.


Over de toekomst zei Harriet dat we ons moeten focussen op ons zelf, wij zijn belangrijk en als we allemaal die focus hebben zal onze wereld vanzelf veranderen.

Of zoals zij het zei: we zitten in een simulator ( 3d) en de instructor zit er naast zodra we uit de simulator stappen komen we in de echte wereld en zien we zaken die er echt toe doen.

Heel apart dat ze dat ook vertelde: in de simulator ( het nu van de 3d wereld) zie je dingen die je wordt gepresenteerd.

In de echte wereld zie je dingen die je zelf ontdekt.

Een vergelijking komt bij me op:

alles om je heen heeft een trilling en die trilling kan jou bereiken.

Het gebeurt bij iedereen die bv zijn sleutels zoekt, die weet zeker dat ze niet op tafel liggen. Toch liggen ze op tafel, maar hij/zij ziet ze niet.

Die trilling gaat op dat moment ons niet bereiken. Enige momenten later kan dat wel het geval zijn.


Even terugkomend op mijn boeken van hierboven.

Daar stond in dat visualiseren en er echt in geloven het gebeuren kan manifesteren, = werkelijkheid worden.

Dat gebeurt regelmatig bij mij met kleine dingen.

Als zelfstandige was ik psychotherapeut en was benieuwd toen ik begon hoeveel cliënten ik zou krijgen en ik visualiseerde toen ook dat ik een behandelruimte had en regelmatig cliënten ontving.

Wat schetste mijn verbazing dat via via ik allerlei mensen te behandelen kreeg , ook via huisartsen, welke heel tevreden opgeknapt waren. Ik hoefde er duidelijk niet eens veel voor te doen ( om cliënten te krijgen).

Ook, en dat is recentelijk weer gebeurd, iets kleins maar ja dat hoort er ook bij, dat ik hout te kort had voor de open haard. Ik moest even bedenken hoe en waar ik dat vandaan zou halen.

Komt de buurman langs , die heeft een nieuwe keuken besteld, en de pallets, 3 stuks, wilde hij mij geven voor de open haard.

Hoe toevallig is dat? Toeval bestaat niet. Je manifesteert alles zelf.

Of door frequentie golven uit te zenden of door intuïtief overbrengen ( of is dat het zelfde?)

even ter zijde:

mijn hele leven lijkt een makkelijke opdracht te zijn geweest:

mensen zeiden vaak tegenmij: hoe doe je dat het gaat allemaal zo makkelijk bij jou. Of nieuwe cliënten, of een andere baan, of je studie.


bedankt voor dat interview, dat was heel herkenbaar en deed me weer beseffen dat we allemaal unieke wezen zijn die eigenlijk alles kunnen manifesteren. En als we het samen doen dan zijn de resultaten nog indrukwekkender.


Groet

Bob vdf Dammann




Geen opmerkingen:

Een reactie posten