zondag 28 januari 2024

Mijn droom

 Een fantastische droom


Wat een droom heb ik vannacht gehad.
Ik was op wintersport, waar weet ik niet precies, Duitsland, Zwitserland of Oostenrijk en ik was daar met de familie en vrienden.

We gingen naar een hoge top met een kabelbaan in een flinke kabine waar pm 12 mensen in kunnen.
We kwamen aan op de berg en het was een soort klein plateau waar we kwamen met een drankgelegenheid en verschillende afdalingen.
Het vreemde was dat verschillende afdalingen waren afgesloten  en slechts 1 was open.

In de cabine toen we omhoog gingen was er 1 bekende regeringspersoon aanwezig, wat ik niet begreep.
De volgende 2 cabines die omhoog kwamen, daar zaten Rutte, Kaag, Hoekstra, Oligren in en nog een paar regerings mensen. In de volgende kabine zaten buitenlandse regeringsmensen met o.a. Vd Leyden, Tedros,  Rothschild, Rockefeller, Biden in.
Ik begreep er niets van.

Ons , bevolkings mensen of wel de patriotten die er ook in zaten zoals peter bierhof, maestro, peter d, Rik, en nog veel mleer kwamen ook naar boven.
Ons werd verteld dat we moesten wachten omdat de regerings mensen eerst mochten afdalen.
Logisch toch.
Wij blijven in het restaurant wat drinken totdat we ook mochten.
Nu kwam  het wonderlijke, in het restaurant hingen 3 tv's of monitoren, die beelden lieten zien,  beelden van de piste die open was. Alles was nog wit van de sneeuw en een mooie afdaling te zien.

Oke, de elite ging naar beneden of op skies of met snowboard. Dat konden we zien en even later zagen we ze gaan op de piste op de monitoren.

Op een gegeven moment zagen we de skiers en snowboarders plotseling verdwijnen van het scherm.
We vroegen aan de manager en of de organisator wat er aan de hand was.
Hij legde uit dat verderop, en dat wisten de eliten niet , was een ravijn, want de piste eindigde in het ravijn.
Stoppen kon niet, dus alle eliten stortten in het ravijn. Ook de internationale elite.
Mooi opgeruimd vertelde de organisator.
Zo doen we dat met moorderaars.
Een vreugdevol gejuig steeg op in het reataurant, want alleen de patriotten zaten daar.
Met de volgende liften kwamen nog een paar eliten aan, maar daarna niet meer.
Allemaal zijn ze in het ravijn gestort.
Wat een ellende daar beneden in het ravijn, zeiden we tegen de organisator. Nee, hoor zei hij. We hebben de sluizen tijdelijk dicht gezet dus alle eliten storten zich te pletter op de rotsen.
Morgen zetten we de sluizen open dan spoelen  alle eliten weg. Oogeruimd staat netjes.
Hoe komen wij dan naar beneden?
Wel gewoon met de kabelbaan, dat hebben we zo geregeld en beneden hebben we een restaurant afgehuurd om dit feestelijke gebeuren te vieren. Kom maar mee.
We stapten weer in de kabelbaan die ons naar beneden bracht en gingen naar het feest commitee.
Met een lopend buffet en vrije drank werden we onthaald en de organisator vertelde daar dat alle ellende  voorbij was en dat we nu overgaan , in Holland naar een republiek, in Oostenrijk en Duitsland wordt de situatie van voor de 1e wereldoorlog hersteld ,ook voor frankrijk.
Met een feestelijk samenzijn werd deze dag afgesloten.
Toen werd ik wakker.
Met een glimlach besefte ik wat ik gedroomd had.
Jawel, de mooie wereld komt er aan.

Mijn dag kan niet meer stuk.
Marbo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten