woensdag 19 april 2023

Is de zon veel dichterbij dan ons verteld is

 

Wat zag ik nu weer?
Ik reed van het oosten van het land naar het westen rond 18.00 uur. Een mooie lucht met hier en daar een blauw stukje lucht waar de zon doorheen scheen. Maar wat schetste mijn verbazing?
Recht voor me waren de zonnestralen die recht naar beneden gingen.
Iets naar links zag ik zonnestralen die schuin naar onderen gingen. Ze gingen schuin naar links. Nog verder naar links zag ik nog meer zonnestralen die nog schuiner naar de aarde gingen. Rechts van het midden kwamen ook zonnestralen en die gingen ook schuin naar beneden maar wel schuin rechts naar beneden. Nog meer naar rechts zag ik nog meer stralen die nog schuiner naar rechts naar de aarde gingen.
Hoe is dat mogelijk aangezien de zon miljoenen kilometers weg staat.  Dan zouden de stralen toch evenwijdig moeten gaan.
Ik heb thuis een proefje gedaan met een sterke lamp die voor mij ver weg stond 20 meter.
Met een sigaret heb ik wolken gemaakt om te kijken hoe deze stralen zouden gaan.
Het bleek dat de stralen niet helemaal rechtdoor gingen, maar wel vrijwel recht.
Ik plaatste de lamp dichterbij, 5 meter , en bekeek de stralen weer. Ook weer met rook van een sigaret.
Nu bleken de stralen verder uit elkaar naar de aarde gingen, dus schuiner.
Natuurlijk is dit niet het zelfde als de zon, maar het gaf mij wel een indicatie.
Zou dan toch de zon dichterbij staan dan ons verteld is? En is de maan dan ook dichterbij ?
En is de aarde dan ook niet een bol? Want als de zon veel dichterbij staat dan ons verteld is dan kan de aarde ook niet zo rond zijn. Gezien de horizon, die altijd recht is, klopt dat wel. We spreken toch ook van waterpas, omdat water altijd recht/horizontaal is ( wet van de communistische vaten = communicerende vaten natuurlijk).
Een ander vreemd fenomeen is dat een kompas altijd naar het noorden wijst. Zelfs in nieuw Zeeland, wat ik altijd heel vreemd heb gevonden. Terwijl nieuw Zeeland echt veel dichter bij de zuidpool ligt dan bij de noordpool.
Ook in zuid Amerika en zuid Afrika schijn dat zo te zijn.
Zou dan toch de aarde platter zijn dan we geleerd hebben. En zou de aarde maar een klein deel van een enorm grote wereld zijn wat Kenny dijkvent (op smoelenboek) ook, als wereld laat zien.
Ook admiraal byrd heeft onderzoek gedaan naar de zuidpool en is daar over gevlogen.
Zijn verhaal geeft aan dat er veel land achter de zuidpool ligt. In een interview vertelde hij dat het land groter dan Amerika moest zijn.
Kijk eens naar de profiel foto van die kenny , daar zie in het midden een bruinig vlak en vlak daarboven zie je onze wereld. Als je dat ziet dan kun je ook de achtergrondfoto van Kenny zien met onze wereld met een ijsring en daar omheen nog een landring.
Die afbeeldingen kun je downloaden en vergroten.
Ik ga met Kenny mee om de extra werelden zo te zien. Met andere woorden: onze aarde is meer een heel klein stukje van de werkelijke werelden.
Ook kan je zien dat de zon planeten geen planeten zijn , maar aparte werelden om ons heen. Wel op een enorme afstand.
Dus de vraag blijft dan over, bestaat de ruimte wel en is de oerknal wel waar.
Hoe het precies zit weet ik natuurlijk ook niet, maar dit geeft mij wel een indicatie.

Mlm bvdfd


Geen opmerkingen:

Een reactie posten