zaterdag 3 februari 2024

Reclame gevaarlijk

Reclame is gevaarlijk

Ik heb jullie verteld over het onderbewustzijn..

Het onderbewustzijn heeft jouw intuitie, jouw talent, jouw onderbuik gevoel. Maar waar zit dat?

Wel, ik denk dat het verdeeld zit, in je epifyse , pijnappelklier, je hart, deel van je hersens of in je hersenstam.

Het uit zich alleen als je niet nadenkt.

Ik beschouw dat deel als een programma, bv writer, of word , of calc.

In die programma's kun je een tekst maken of een berekening en de uitkomst sla je op.

Maar dat opgeslagen tekst of bereking sla ergens anders op.

Het programna staat vast bv open office of windows word.

Zo is het ook met je vaste geheugen, zoals talent, intuitie, gedrag, hoe je in het leven staat.

Echter er is ook een deel van je onderbewustzijn dat tijdelijk jouw gegevens opslaat, wat ik vergelijk met het ram van je computer.

Die opgeslagen gegevens die tijdelijk zijn, daar handel je naar. Daar is je gedrag mee verbonden.


De aankondigingszin: RECLAME IS GEVAARLIJK heeft hier mee te maken.

Want door regelmatig het zelfde aan je te vertellen wordt die info in je oncerbewustzijn opgeslagen en ga je je dr ook naar gedragen.

Als jij bv regelmatig gehoord heb dat heinz ketchup goed en lekker is, en je gaat naar de winkel om ketchup te kopen, kijk je wel naar de heinz. Mocht die nu veel duurder zijn dan pak je toch een andere. Maar het feit dat je al naar heinz kijkt geeft al aan dat reclame in je onderbewustzijn is geplugt.

De herhaling geeft je onderbewustzijn een teken om het te onthouden.

Daarom zien we op tv steeds dezelfde herhaling van een produkt, om jou klaar te stomen om het te kopen.

Indien jij er aan toe bent om zo'n soort produkt te kopen , kijk je eerst naar dat reclameprodukt.

Het gaat nog verder, door die herhaling gaat je geest zelfs zover dat het produkt zo goed gaat worden dat je dat produkt gaat aanbevelen.

Dit laatste is juist heg geval met opvattingen en meningen.

De tv is daardoor een hypnotisch fenomeen geworden om je af te leiden van de werkelijke feiten en.....

je te indoctrineren met de mening die ze uitkramen of een produkt.

Je ziet hoe gevaarlijk dat is.


Er is nog een gevaarlijk punt wzt ook met je onderbewustzijn heeft te maken.

Ik heb het al eens beschreven ook in mijn blog: bobbie139.blogspot.com


Dit gaat over een heel kort bericht of beeld van 0,1 sec op de tv. Dat merk je niet of je ziet het niet.

Maar je onderbewustzijn heeft het gezien en slaat het op.

Ook dit fenomeen zorgt ervoor dat je dat product of die mening accepteert en c.q. Koopt of verkondigt.

Het wordt nog erger:

Als ook die herhaling plaatsvindt dan ga je die mening zodanig accepteren dat je hem doorgeeft en zelfs gaat verdedigen. Terwijl het oorspronkelijk niet jouw mening is.

Het produkt wordt in je onderbewustzijn zo sterk dat je weerstand om het niet te kopen wordt onderdrukt.


Zie hoe je dan verandert in een slaaf, een slaafs wezen en jouw mening wordt totaal ondergesneeuwd.


Met je rationele deel, jouw nuchtere denken kan je dit nog wel veranderen, maar over het algemeen gebeurt dat niet.

Dat gebeurt pas als je bewijzen voorgeschoteld krijgt.


Ook dan wordt het moeilijk als je al lange tijd met je kop in het zand zit en je niet wilt zien dat het anders is of kan = cognitieve dissociatie.


Wat vind jij? Bevaarlijk of niet?


Ik vind van wel.

Marbo


Geen opmerkingen:

Een reactie posten