vrijdag 3 februari 2023

Co2 geeft reuzengroei?

 

Er is en wordt steeds vertelt dat co2 vermindering belangrijk is, maar ik lees juist dat hoe meer co2 hoe beter de planten groeien en hoe groter en smaakvoller ze worden. Ook de reuzen van vroeger waren het gevolg van meer co2. Met andere woorden: wil onze regering ons kleiner maken of zelfs kapot maken?
Nu zag ik een video over reuzen en daar wordt beweert dat vroeger het zuurstof gehalte in de lucht juist hoger was waardoor reuzengroei ontstond. Dat er reuzen waren en reuzengroei was is duidelijk te zien aan de enorme stompen van bomenoverblijfsel die versteend zijn. Ook de opgravingen van reuzenskeletten zijn bekend en niet te vergeten de enorme mammoet skeletten en bevroren mammoet die enorm waren.
Dus nu komt mijn vraag:
Was en is de verhoging van co2 nu oorzaak van reuzengroei of verhoging van o2 in de lucht. Of juist beide?
Ik kan me voorstellen dat als je reuzenplantengroei hebt dat er veel o2 geproduceert wordt. Dus mijn idee is: veel hogere co2 geeft reuzengroei van vegetatie wat weer een hogere o2 geeft in de lucht, want de reuzen hadden ook meer o2 nodig voor hun lichaam.
Dus voor mij lijkt het erop dat co2 verhoging de reuzengroei bevordert waardoor er meer o2  in de lucht komt.
Heeft iemand een idee, of andere mening dan hoor ik dat graag.
Bdmlm

Geen opmerkingen:

Een reactie posten