zaterdag 6 juli 2024

Parkerr beleid 2 hhw

 


Geachte redactie  

zouden jullie deze brief willen plaatsen?

als ingezonden stuk, of een andere rubriek, omdat veel mensen in Dijk en Waard hier grote bezwaren tegen hebben.


Over het parkeerbeleid in Dijk en Waard ( heerhugowaard en de lange dijk).

Het is toch een grof schandaal de de gemeente een parkeerbeleid ingevoerd heeft, en de bevolking daar nooit kennis van heeft gekregen.

Achterbaks en stiekem om geen protesten te hoeven horen.

Nu denkt de gemeente dat ze daarmee wegkomt.

Wasr komt het op neer:

bewoners moeten een vergunning aanvragen om hun auto te parkeren ( 1 auto is toegestaan).

Bezoekers moeten geregistreerd worden en mogen 100 uur per jaar in de wijk staan.

Daar staat een bedrag tegenover van misschien wel 200 euro per auto.

Dit is een schandalige regeling voor heel veel mensen.

Gelukkig is meneer Lubbert gekomen met een pamflet met qr codes om de petitie hiertegen te tekenen en een qr code om klachten in te dienen bij de gemeente.

Om hier kracht bij te zetten vraag ik uw redactie om deze brief in de krant te zetten om zo veel mogelijk mensen duidelijk te maken dat ze gedwongen worden aan deze regeling mee te werken.


Op dinsdag 23 april besloot de raad tijdens de raadsvergadering over het integraal parkeerbeleid. Verder heeft raadslid Naïma Ajouaau afscheid genomen van de raad en is Hudson Louis als haar vervanger geïnstalleerd.

Integraal parkeerbeleid 2024-2030

De raad heeft het integraal parkeerbeleid 2024 – 2030 vastgesteld. Voor dit onderwerp waren veel belangstellenden naar het gemeentehuis gekomen. In totaal zijn er tien amendementen en moties door de verschillende fracties ingediend over de tarieven en de vergunningen. Hiermee probeerden deze fracties het integraal parkeerbeleid aan te passen. Daarvan zijn er drie aangenomen. Het amendement dat is aangenomen leidt tot de volgende wijzigingen in het integraal parkeerbeleid:

  • Voor de eerste bewonersvergunning worden administratieve kosten à € 25 in rekening gebracht.

  • De tweede bewonersvergunning wordt betaald (€100 per jaar voor tweede bewonersvergunningen, € 450 per jaar voor bedrijven).

  • Wie een parkeerplaats op eigen terrein heeft, komt niet in aanmerking voor een eerste parkeervergunning. Zo wil de gemeente parkeren op eigen terrein aanmoedigen.

De raad heeft ook een motie over fietsparkeren aangenomen. De raad wil dat er concrete maatregelen worden genomen om het fietsparkeren veiliger te maken. Er worden teveel fietsen gestolen.

Verder is de motie aangenomen om een tijdelijke ontheffing van zes weken voor bedrijven die langdurige werkzaamheden bij inwoners verrichten, toe te voegen aan het integraal parkeerbeleid. Zo hoeft er geen gebruik te worden gemaakt van de beschikbare uren voor de bezoekersregeling.

Het doel is om het nieuwe parkeerbeleid per 1 januari 2025 in te voeren.


Hier een link om te protesteren tegen dit beleid.

https://petities.nl/petitions/stop-het-nieuwe-parkeervergunningbeleid-in-dijk-en-waard?locale=nl


Bob vdf dammann


P.s.

 Mensen wordt eens 1 keer wakker. Niet alleen dit maar ook nog de 15 minuten stad die ze  van plan zijn  ( Utrecht is al bijna zover), wat betekent dat je toestemming moet krijgen om daarbuiten te komen.

KORTOM JE GAAT STRAKS LEVEN IN EEN GETTO !!!!!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten