donderdag 7 september 2023

ROM en RAM van je onderbewustzijn

 Ik maak hier een nuance in. Ik verdeel het onderbewustzijn in 2 delen: een vaststaand deel= je ziel,= je eigen ik, wat je bent, hoe je voelt, welke talenten je hebt, etc. Dit is niet te veranderen ( vergelijkbaar met het ROM van de computer).

Het variabele deel van onderbewustzijn: je ervaring,  de info van anderen , je info van buitenaf,etc.

Je houding, je gedrag, je uitspraken zijn een gevolg van dit variabele deel( vergelijk het RAM  van de computer).

Dit deel kan je ook wegzetten, uitzetten, uitschakelen door bv meditatie, ontspanning, je hoofd leegmaken, nergens aan denken. Dan bepaalt het vaste deel jouw gedrag. En dat is je eigenlijke IK. 

Naarmate je het RAM deel uitschakelt wordt je gedrag eerlijker. 

Ook als het ROM deel congruent is aan het RAM deel, dan ben je top of de bill. Dan kan je heel veel bereiken.

Dit is maar een korte uitleg hoe ik als psychotherapeut heb gewerkt. Met uitstekende resultaten.

Kenny

Geen opmerkingen:

Een reactie posten