woensdag 2 augustus 2023

Boek eindeloos bewustzijn , de kracht in jezelf, kaartlegging mij eigen onderbewustzijn

 

Ik heb het boek van Pim van Lommel gelezen “ eindeloos bewustzijn” en het boek van dr Joseph Murphy “ de kracht in jezelf” en Ilona's kaartlegging en mijn eigenbeleving omtrent het onderbewustzijn ben ik een duidelijk beeld gaan vormen over de overeenkomsten.


Eindeloos bewustzijn gaat over BDE = bijna dood ervaring. Hierin wordt door artsen ( Pim is zelf cardioloog) onderzocht hoe en waar en wanneer dat verschijnt.

Zelf heb ik een betere titel= eindeloos onderbewustzijn.

Een bijna dood ervaring kan optreden na een hartstilstand, een hersenbloeding, bij comatueuze toestand. Hier gaan ze blijkbaar uit van het feit dat een doorbloeding belangrijk is om de bijna dood ervaring te ervaren.

Voor mij is dat helemaal niet zeker.

In mijn blog heb ik aangegeven dat:

ik beschouw onze hersenen als een 3 eenheid:

bewustzijn,

onderbewustzijn 1=RAM,

en onderbewustzijn 2 = ROM.

Hiermee vergelijk ik een deel van de hersenen als RAM= random access memory en een deel als ROM= read only memory.

Het bewustzijn is ons rationele denken, wat ons geprogrammerd is door de deep state (cabal) om slaafs te gehoorzamen en dat te volgen wat de overheid je voorschrijft, wat je geleerd is en wat voor logische dingen er zijn.


Deel 1 is dus het onderbewuste deel wat ik RAM noem, waar de dagelijkse ervaringen in opgeslagen worden. In principe wordt ons handelen daaruit gevormd.

Hoe meer info er inkomt, hoe duidelijker de handelingen.

De reclame en de maatregelen van de regering zijn hierop gebaseerd: herhaling, herhaling, overtuiging en geloven dat het waar is. Dit wordt dan in het RAM gedeelte van onze hersenen opgeslagen. En als we daar niets tegenoverstellen volgt ons handelen daarnaar.


Wat doet het ROM gedeelte dan ?

Wel , dat is onze ziel, ons innerlijke kracht, die de controle uitvoert en haar programma ook wil uitvoeren. Dit is een vaststaand gegeven in onze hersenen. In het ROM komt geen info van buitenaf in. Daarin staat alles vast, hoe je bent, wat je wilt, hoe je houding is, wat je talenten zijn , wat je innerlijke wil is.

Te beschouwen als de innerlijke drijfveer om iets te doen, je onderbuik gevoel, je pijnappelklier gevoel.

Bij het ROM is geen enkele invloed van buitenaf, het is je eigen intuitie.

In mijn blog: bobbie139.blogspot.com vertel ik hoe je je onderbewustzijn kan benaderen..

Wat zijn nu de overeenkomsten met die 4 elementen, boeken, kaart legging en mijn eigen onderbewustzijn?


Het 2e boek “ de kracht in jezelf” geeft duidelijk aan dat jouw onderbewustzijn een sleutelrol speelt in jouw gedrag, maar ook wat jouw overkomt. Zowel qua gezondheid, als materiele zaken. Hierin wordt aangegeven dat je met visualisatie of zelfs met innerlijke gebeden je onderbewustzijn tot aktie kan over laten gaan.

bv. zorg dat je heel ontspannen bent bv vlak voor je in slaap valt, en vraag je onderbewustzijn om de last ( pijnlijke knie) van je knie te verlichten of zelfs op te heffen. Doe dit gedurende 14 dagen en je zult merken dat je minder last hebt. Er zijn ook suggestieve materiele dingen die helpen, bv een koperen ring of band, waardoor jouw energie uit de lucht geactiveerd wordt en jouw pijn minder wordt. ( hier komt ook de suggestie naar voren die aan je onderbewustzijn gegeven wordt). ( vergelijk de opdracht bij een hypnose).

Ook wordt in het boek “ de kracht in jezelf” gesproken over de kracht van je onderbewustzijn om kanker op te heffen, te verminderen.

Ook is het mogelijk om geldelijke voorspoed te vragen aan je onderbewustzijn, wat als je dat eerlijk en regelmatig vraagt, het ook gebeurt ( geloof het of niet), je handelingen zullen dan dusdanig uitgevoerd worden en je innerlijke frequentie zal uitgestraald worden naar anderen, waardoor die materiele zaken uitgevoerd worden.



Bij Ilona haar kaartlegging gebeurt eigenlijk het zelfde. Zij stelt een vraag, die eigenlijk gericht is aan haar onderbewustzijn en zij schudt de kaarten. Haar onderbewustzijn zorgt er dan voor dat zij de juiste kaarten trekt en ook voor de juiste interpretatie.



Wel , in alle gevallen wordt aan het onderbewustzijn gevraagd om aktie te ondernemen.

Er is nog een ding: bij mij heb ik een RAM deel, wat bij de anderen misschien ook is, maar wordt nooit zo benoemd. En dat RAM deel moet eigenlijk leeg zijn, want daaruit volgt je gedrag en uitingsvormen.

Dit kan je bereiken door een wandeling te maken, rustig te gaan zitten en nergens aan te denken ( je hoofd leeg maken) kan ook door mediteren, heel ontspannen gaan liggen.

Wat bij mij goed werkt is een eind fietsen ( of hardlopen) waardoor je RAM nergens aan hoeft te denken. Zit je met een vraag of probleem dan komt de oplossing vanzelf onder het fietsen, ook dat ontstaat uit je onderbewustzijn.


Je onderbewustzijn van je ROM is zo krachtig dat heel veel gemanifesteerd kan worden, zelfs materiele zalen.

Alleen dan dient je RAM wel leeg te zijn, want zolang je RAM nog info heeft om iets te doen of geloven, wordt dat in je hoofd gemanifesteerd , uitgevoerd.

Zolang in het RAM gedeelte een info zit over, “ik heb pijn en het wordt niet beter”, dan zal dat blijven. Elke negatieve gedachte in je RAM wordt uitgevoerd.

Maak je je RAM leeg, zie hiervoor, dan neemt het ROM het over en gaat jouw innerlijke gevoel en de opdracht die je geeft uivoeren. FANTASTISCH TOCH.


Bij het 1e boek over BDE heb ik nog een opmerking: ze praten over dat een BDE of zuurstof of bloeddoorstroming nodig heeft.

Ik ben ervan overtuigd dat onze ROM geen enkele voeding nodig heeft. Alle info zit er in, zowel van vorige levens als je talenten, als ervaringen.

Ik ga zelfs zover dat onze ROM contact maakt met andere mensen en als ze overeenkomen, gelijke frequentie hebben, er een uitstekend contact ontstaat.

Dan krijg je iets van: volgens mij ken ik je, het voelt vertrouwd.

We noemen dat ook wel KARMA.

Ook zielsverwanten hebben dat regelmatig dat ze op het zelfde moment hetzelfde denken en uitspreken.

Tot zover mijn gedachten over ons onderbewustzijn.


Mlm



Geen opmerkingen:

Een reactie posten